Jag tycker om solnedgangar..

Da ska jag forsoka mig pa att skriva lite.

MIn hjarna ar alldeles snurrig. Men pa ett bra satt.
Skolan ar over for den har veckan
och
en som heter Edward textade mig och sa att han kommer och ska installera mitt !!! bredband !!!imorgon och gissa om jag ar glad over det!!! :) Ska lyssna pa sa mycket musik sa det finns inte!
+ att jag ska ladda hem skype sa jag kan prata gratis med kara vanner :)

Har just suttit annu en forelasning om popular music. Helt underbart, super passionerad forelasare, och om man lamnar forelasningen bara halften sa "in love with the music" som han ar sa racker det och blir over. :)

Idag har vi borjat prata (och lyssna, och se ) om punkrock i England.. sex pistols och hela det koret..  Kankse inte ar riktigt min basta musik alltid, men jag blir lite nostalgisk, dras tillbaka till min "arga" period, da musiken jag lyssnade pa var just det. Arg. Och ledsen. Men mest arg :)
Det kanns nastan lite lustigt att lara sig om sant pa college.. det ar nastan som att plugga ens eget liv.. pa nat konstigt satt. Jag raknar inte med att nagon kommer att forsta hur jag menar, men anda.
Colin ( min forelasare) ar jattesnall, och han kom over till mig innan forelasningen och gav mig en flyer om The Absolute Swedish Festival i Dublin.. Han sa att han sag den , och tankte att jag kanske var intresserad, och JOOOOOOOOOO det ar jag juh!!! Svensk musik, svensk teater, konst.. for att inte namna svensk mat och dryck i pubarna i Temple Bar.. wihooo!! ska bli sa kul. Bara jag kan ga alltsa.. :/
Colin ar snall, och han har varit tillsammans med en finsk tjej, och hennes pappa kom fran samma stad som jag och Trev har kopt hus i.. Varldsmetropolen Portlaoise. Varlden ar hemskt  liten.

Annars sa ar allt som vanligt. ( ovanligt??? ) Det regnar ute. Stin ar trott efter att ha stigit upp 05.45 (kl ar nu 17.27..) och bara tanken pa att jag har 2 timmar pa bussen tills jag ar hemma far mig att vilja krakas. ( naval.)
Langtar hem dock. Vill elda en stor brasa i var oppen spis, och krypa upp i soffan under en filt, och lasa en bok (som inte har med college att gora) och lyssna pa bra musik. Det ar harliga grejjer det !
Jag hade ju tankt ha en ordentlig sovmorgon imorgon, men om Bredbands Edward kommer mellan 09-10 sa gar det ju som inte.
Typiskt.
 Antar att jag ska vara glad over att fa mitt kara bredband. Det kunde ju ha varit sa mycket varre. Jag kan ju faktiskt ta en siesta pa eftermiddan :)

Jag kanner mig glad idag. Kanner att jag haller efter skolan ok nu, jamfort med forra terminen, da allt bara skenade ivag. Jag forstod ingenting ( looking back I DID.. men kandes inte sa) och allt var hemskt jobbigt.
Kanske ar det for att varen ar pa vag..eller for att jag kanner mig mer hemma med amnena jag laser nu.. men jag kanner mig gladare, och sakrare pa mig sjalv nar det galler skolan.
Jag har aven hallit mig undan en "van" som inte varit sa snall, och det har hjalpt.
Eller sa ar det kanske bara for att varen ar pa vag? Kan ju lova att det inte kanns sa idag.. regn och rusk och STORM. Kan det bli varre???

Nu ska jag ta och sluta skriva, ska strosa ivag mot min buss, och grejja lite innan det bar av hemmat.

Solen har inte helt gatt ner annu, och det ar skont, jag tycker om solnedgangar, aven om jag maste titta ut genom ett buss fonster. Det starker kanslan av att imorgon ar en annan dag, som jag kan bestamma over, och valja att gora vad JAG vill med..


Jag tycker om solnedgangar
.
Gor du?




Stin.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback