*tired*

Fredag eftermiddag.
Jag är så trött så trött.
Vill bara sova.
Men inte det.

För Stina bakar kladdiga choklad muffins(!) för att bli av med ägg och grejs som låg och lurade i skåparna.
Jag ska lägga några i frysen och ta med resten till svärfars i Donegal.
Jag har nämligen bestämt mig för att följa med Trev dit i helgen.
Jag har egentligen alldeles för mycket att göra
och jag vet att jag inte kommer få någonting alls gjort där uppe
men. ja. Jag blir galen av att vara hemma varje helg och sitta framför den här sura datorn och fixa med skolgrejs.

Så då fåår det bli en låååååång lördag i Donegal. Om det inte ösregnar kanske vi promenixar på stranden
Mitt himmerike på jorden.


image22


Nästa fredag kommer min kära vän Tess hit och hälsar på.

image97
(ja..jag har stulit bilden från hennes facebook..sorry..*s)

Det ska bli så himla kul för det var alltför länge sedan vi sågs.
Jag fick lite panik igår kväll då jag skulle boka restaurang för middan på fredag kväll.. SABA var nämligen fullt.. likaså Luigi Malones..
Killen på Luigi's sa att vi kunde ju komma förbi på fredag och se om vi kunde få oss ett bord.. men jag vill helst veta att vi har någonstans att sitta ner och äta innan vi börjar springa runt.
Har haft alldeles för många "traska-runt -i Dublin-och-söka-restaurang-kvällar".
Jag vet bättre nu =)

För att göra saken bättre så kunde jag inte för mitt liv komma på namnen på mina bra restauranger
så efter ett snabbt samtal med Mamen så kom vi på att Atlantic på Suffolk Street har god mat..
och de hade plats för oss !! =)
Så nu kommer Tess ha tid att shoppa först.. och sen middag och sen möta upp resten av tjejerna som ska vara hos Ashling först.
Ashling har tydligen åxå ett "bästa-coctail-ställe" där i krokarna..så det ska sannerligen besökas =)
Det är SÅ länge sen jag var ut i Dublin
så det ska bli roligt.
Mest roligt ska det ju självklart bli att träffa Tess igen!!!! =)

Dagen efter kvällen före ska vi ju brassa iväg till Maynooth och fixa vårt hår
och sen hem
vila (hur man nu gör det utan att förstöra håret)
och sen göra oss klara och brassa iväg till Kilkenny där vi ska på julfest med Trevs företag.
Jag ska verkligen försöka så att jag inte är alltför sliten då.. lite jobbigt att sitta och kämpa med illamående inför chefen, ägaren etc med respektive..
och det är ju alltid så god mat och drinkar på ställena de har julfest på..
I år är det visst "Las Vegas Night". Vad det nu innebär.

Nu ska jag nog hoppa i duschen och försöka göra mig klar innan jag måste packa kläder
och alla saker jag måste ha med mig till Donegal. Jag har nämligen tänkt ta med mig en eller annan skolbok.. så jag KAN plugga om jag skulle vilja  ha tid.

Fast helst skulle jag vilja krypa tillbaka under täcket
och mysa
och inte stiga upp förräns imorgon bitti

image98


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback