fullt ös mitt i natten

Jag vaknade tidigt på morgonen av att Ellie skällde som en tok nere vid ytterdörren.
Konstaterade snabbt att "rörelse-sensor-lampan"  på sidan av vårt hus lyste..
och mitt hjärta började banka snabbt.

Höll nån på att bryta sig in i vårt hus ???

image103

Efter nån minuts spaning runt i huset
(jag fattar fortfarande inte att jag var så modig..när trev är hemma så gömmer jag mig under täcket medan han spanar...) så blev jag lättad att se att det bara var två rottweilers som snosade runt kring min ytterdörr. De ägs av en kille på vårt kvarter.. en mindre exemplarisk hundägare.. har 5 rottisar inlåsta i en liten bakgård (tydligen inte nog liten för att klassas som djurplågeri..) och han sitter även i fängelse ... väntar "sentencing"  för innehav av kokain till ett värde av 1,5 miljoner euro.. hm. Nåväl.
Så i natt var de tydligen lösa.. och bestämde sig för att jag inte skulle få nån sömn alls, för Ellie var ju som galen då de hängde runt vår ytterdörr.

Jag tror jag somnade om kring halv sju eller nåt.  Vaknade inte ens då Trev ringde mig just före tio. Trots att mobilen låg bredvid sängen.. i mitt öra ungefär.

Jag tror jag ska ta och hoppa i duschen nu och sen försöka ta tag i pluggandet. Jag är bara såååååå trött...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback