a day off ?

Jag undrar varför jag ens försöker kalla onsdag och fredag för mina LEDIGA dagar
för jag har alltid så himla mycket att göra, så det blir aldrig nåt vilande..

Idag måste jag

- stöka klart i huset
- attackera det sista julpyntandet
- skriva en hel uppsats
- åka in till stan med Mamen
- sova
- tvätta

Jag har ju då iallafall köpt mig en klänning till julfesten på lördag..
Jag hade först funderat på att ha klänningen jag hade på Jackie's bröllop, men jag
tycker att den är lite formell
så det blev den här istället.

image100

Trev tyckte inte om den..
och nu när jag tänker på det så vet jag inte sjäv vad jag tycker..
Men om nu inte en annan klänning bara råkar ramla ner framför mina fötter så får det bli den här. Jag har helt enkelt inte tid att springa på stan och kolla efter nån ny.


Fredags planerna har plötsligt ändrats en hel del.
Aisling's kusin gick bort igår, (thinking of you my dear friend..) så hon kommer självklart inte att gå ut på fredag..
eftersom de andra tjejerna skulle festa hos henne innan utgången (medans jag och Tess käkar middag)
så blir det ingenting av .
Så som det ser ut nu så blir det bara jag och Tess och på ett sätt så känns det rätt skönt.. det är alltid så svårt att försöka kompromissa så alla blir nöjda med allt..
Det blir nog bra.
Just nu är dock mina tankar med Aisling och hennes familj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback