weddingbells

Jag hade himla skoj på Jackie's bröllop i fredags!!! Trodde jag aldrig, men där ser man.
Dagen börjad med en promenad på stranden med lilla hunden, sen SPURT in i duschen och vidare till frisören för att fixa frillan. Det visade sig att det var en tjej jag aldrig sett förut som skulle fixa mitt hår, (eftersom jag lyckades få den absolut sista tiden) och det var en katastrof!! Efter 45 minuter såg mitt hår ut som en risbuske (allvarligt talat) och jag tror hon fick lite panik.. för att inte tala om vad jag fick!! gha! hon grejjade lite med GHD'n, och satte in lite lockar.. medan jag satt där med gråten i halsen.. Det var ju nämligen inte nog med att håret såg hemskt ut..klockan tickade på, och jag insåg att hon skulle göra så jag blev sen till kyrkan...
När hon väl sa att hon var klar tackade jag, betalade och SPRANG till Trev som väntade i bilen, och brassade hem till hans föräldrar för att fixa sminket.. Jag attackerade även håret, och efter många om och men fick jag till det så det blev acceptabelt, och så stack vi iväg, Jag tror inte det var nån som märkte att vi var så sena, för kyrkan var proppfull och en massa folk stod i dörren.. så vi gömde oss bakom dem.
Sen for vi hem en snabbis till svärpäronen, rastade Ellie, hoppade in i Thomas' bil, och brassade till Sweeney's för två snabba drinkar (Näe, inte Thomas) innan det bar av mot Donegal Town där bröllopsfesten var.
Efter drinkar och mingel blev det middag, och maten var SUUUUPERGOD..! och mycket gott vin åxå =) hihi. Jag och Charlene klunkade i oss rätt friskt, + att hon norpat åt sig lite extra champange.. so it was all good =)
Sen blev det mer drinkar, dans och ståhej, innan det var dags att åka hem.
Väl hemma upptäckte jag att jag fått en reva i min klänning, nere vid fötterna, och att jag hade ett megaskavsår på ena foten.. inte underligt att jag knappt kunde gå i slutet av kvällen..
Jag är så himla glad att jag hade på mig den svart/gråa/vita klänningen (bild i tidigare inlägg) för jag kände mig som en liten prinsessa.. och det kändes ju bara bättre då jättemycket folk kom fram för att säga hur fin de tyckte jag var.. och det är ju kul ! =)

Resten av helgen degade vi bara runt i huset, tror vi sov mesta delen av lördagen, förutom några försök till att rasta hund, men Alex var där i helgen, så han och Ellie var ute och busade i trädgården nästan hela dagen.

På lördagskvällen stack vi in til stan en sväng och kikade på "pigs racing".. de hade nån slags bana där grisarna hade galopptävling, och det satsades friskt. Tyvärr har jag inga kort på det, men jag ska försöka fixa fram nåra från Declan eller Mary, för det var en ganska komisk syn.

Söndag... vad gjorde vi ens? inget. Jag och Alex och Ellie spenderade mesta delen av dagen ute i trädgården, busade, spelade fotboll..busade mer.. Sen åkte vi hem kring 16.00... och slappade i soffan =)

Så nu sitter jag här, varit vaken sen 06.30 (har inte haft sovmorgon sen 1a juni..snark).. och ska försöka ta tag i mitt liv. Måste upp på posten och hämta ett paket, och har tänkt tömma och måla ett skåp som vi har här hemma.. får se hur långt min energi räcker..
Jag ska börja med att äta frukost iallafall, så får vi se hur det går.
Ska bara ringa Mary först för att se hur det är med Paul, han har varit med om en olycka, så Lorraine och Dermot panikflög ut till New York i lördags, och alla vi här hemma väntar otåligt på uppdateringar.

Stin.


Kommentarer
Postat av: Johan

ojj låter som ett skojj bröllop. Va skojj att du blev fin i klänningen!

2007-08-20 @ 16:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback