onsdag

Idag har jag varit ner på stan en sväng.. måste ju dit en gång i månaden för att "skriva under på att jag fortfarande är arbetslös"... haha... Irländare är lustiga. Nåväl.
Sen strosade jag runt lite på stan, handlade lite grejjer till Ellie, och köpte lite parfym och shampo och grejs..
Hade ju slut på mitt super shampo
image23

och jag passade på att unna mig ett stycke

image24
så nu funderar jag på att hoppa i duswchen igen, bara för att få använda mitt bästa shampo =) haha.

På väg hem stannade jag till hos Colin på konstaffären, och surrade en stund. Han är så himla snäll, och det är så kul att prata med han en stund. Det var en annan "konst-kvinna" där åxå, och hon var åxå jätte snäll... så det var ju skoj.

När jag kom hem så gjorde jag mitt bästa för att ignorera min hund (a'la Jan Fennell), som samtidigt gjorde sitt bästa för att få min uppmärksamhet.. Det slutade då med att jag "vann", mycket för att jag började städa upp i köket, och dammsuga och grejjer..så hon gav upp =) jippie!
Kan ju dock meddela att lilla Ellie höll på tt skrämma livet ur mig för en sekund sedan.. on var ute i trädgården , och kom springandes när jag ropade på henne.. Jag märkte att hon tuggade på nåt, och bestämde mig för att kolla vad det var.. och tur var väl det!!!! Efter lite kämpande såg jag att en !! SYNÅL !! hade hamnat på "tvärsan" längst bak i munnen, och det var bara tur att jag hann få ut den!!! Shit va rädd jag hann bli! hade kunnat sluta illa. Jag har undersökt vart nålen kan ha kommit från, och den måste ha ramlat ur mina sygrejjer som jag använde till hennes sele i fredags.. Hur kunde jag varit så slarvig?? Jag tror iof att den måste ha ramlat ner från bordet, men jag fick lite panik och scannade golvet och dammsög igen, bara för att vara säker på att det inte fanns nån mer i krokarna.

Så nu är klockan 20 i 18.. och Trev kommer att bli sen ikväll. Han var fortfarande på kontoret nu när jag pratade med han, och sen ska han iväg med Declan och hämta  Dec's Clydesdale sto som ska hem till deras nya hus. Hon är tydligen GIGANTISK, och det ska bli spännande att se om hon ens ryms i transporten =) Får hoppas att Trev's jeep orkar dra finkan bara ..vore olyckligt om de blev fast på Dublin's motorvägar med "besten".. =)

Nä nu ska jag ringa och prata med min mamma en stund och se vad som händer i Norrfjärden.. är tydligen varmt hemma nu... härligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback