Iron Woman

det är då jag det.

Spenderade hela gårdagen med att städa ( jo Carro... jag gjorde ju det..igen..*s*) och strök kläder för fulla muggar. Hela Trev's garderob är numera fylld med nystrukna skjortor och braller, så nu kan han vara fin på jobbet, utan att väcka mig 06.15 varje morgon, med hundvalpsögon och yttra mina mest hatade ord   "..Baby, any chance u could iron a shirt for me .. ? " Men nu behöver jag inte bäva för de orden i åtminstone 28 dagar, så det känns skönt =)

Igår blev det även utrensning av ett av "gästrummen".. det har agerat som nåt slags förråd sen vi flyttade in, mycket pga. en ful garderob som min kära svärmor så vänligt plonkade in där en dag när jag var på skolan.
Jag VET hon menade väl, och ville se till att vi hade nog med plats att hänga grejjer, men den är SÅ FUL!!!  tvivlar faktiskt  på att såna dära ens säljs fortfarande. Nåväl.  Denna fula garderob rensades ut igår, och ska, när tid ges, genomgå en extreme makeover. Riktigt hur jag har tänkt gå till väga måste jag återkomma med, för jag måste testa lite grejjer först. Om inte mina planer fungerar, så hamnar den på soptippen. Så enkelt är det.

Idag ska dock städningen fortsätta, nu i det andra "gästrummet" , som jag tänkt få till som nåt slags kontor åt mig och Trev. Lär ju vara enklare sagt än gjort, men jag måste få ordning på alla skolgrejjer, speciellt nu när det ska skrivas 2  C-uppsatser parallellt med allt annat.

Sen så ska jag försöka rensa ur köksskåpen, och kasta onödigt skit som har blivit liggandes där (skyller igen på svärmor, som alltid landar med nåt nytt som jag "behöver".. snark. . men snäll är hon juh..)

Om jag nu kommer så långt i stökandet så blir jag jättestolt, och då ska jag ta ett glas vin, hoppa i badet, och plaska en stund.
Kanske kan kombinera badet med "strykning" av de sista grejjerna.. som hojna damen :

image32

Vi får väl se hur allt bli.
Det är lätt hänt att jag blir distraherad av nånting mer spännande än att städa.
Undra varför.

Undrar gör jag däremot om varför min lilla hund inte vill äta nu på morgonen. Hon gick bara ut på toa, och gick och la sig igen. Sen när jag gick till vardagrsummet hakade hon på, och nu ligger hon utslagen här på soffan.
Jag som för övrigt lider av nåt slags lätt 
hypokondri blir ju ännu värre om allt inte verkar 100 med min lilla vovve. Nu är det ju säkert bara så att hon är trött idag, och så kan det ju vara. Hon kanske var upp och partajade hela natten utan att jag vet det ? =)  Ska hålla koll nu under dagen, annars får vi väl åka till vår kära vetrinär. Hoppas vi slipper.

Stin



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback