Happy Birthday to me !!!

Så då var det återigen dags för en födelsedag ! Iof känns det inget speciellt, för jag har gått omkring och "varit" 26 hela året känns det som. Jag tappade kollen på det där för ungefär 2-3 år sedan, och sen dess har det varit lite tjorvigt =)  Som när Lina blev frågad om ID på en krog i Dublin, och hon sa 22.. hmm tänkte jag, är jag åxå 22 ?? vi är ju lika gamla.. Det visade sig dock att även hon tappat kollen över sina år..och dörrvakterna skrattade gott åt 24 åringarna som inte visste hur gamla de var =)

Dagen idag år ju dock lagomt halv skit. Ellie har varit vaken och kräkts och gnällt i natt.. och det har ju alltså resulterat i att inte jag heller fått sova speciellt mycket. Den lilla rackarn fick vara själv i bilen i 10 minuter igår kväll, och så klart lyckades hon sniffa reda på en påse (250gram) WineGums, som både jag och Trev glömt var där. När vi kom tillbaka till bilen fanns det EN godis kvar, och det var nog mest för att den halvt ramlat bakom sätet och hon inte kunde nå den.

När vi kom hem hamnade hon i nåt slags "socker-rus".. väldigt likt ett barn som ätit godis =) Hypokondrikern Stina ringde till sin kära mamma och frågade om Ellie skulle dö.. *s*..eller om jag kanske borde ringa jour vetrinären.. Efter några lugnande ord, och ett "löfte" om kräk och diaree (stavas??) la vi på luren..och DÅ brakade helvetet lös.
Ellie la sig och vilade i "hennes" sackosäck" ..och gnällde till lite, sen kom forsen!!! Överallt hamnade kräket... och den lilla stackaren såg så bortkommen ut.

Det var ju bara att städa upp hunden, sätta ut henne på gräset en stund, städa golv, sackosäck..etc..
Efter många om och men somnade stackarn på soffan, med huvet i Trevors knä (favorit sovstället), och när jag satte henne i hennes säng : KRÄÄÄÄÄÄK. Överallt. Igen.

Så där höll vi på till kanske 00.00, och sen somnade vi båda till kl 03.00 då det gnälldes och skulle ut. Mellan 03.00 och 05.00 kutades det en hel del ut och in, jag var ju så rädd att hon ville ut för att hon mådde dåligt, men till slut så genomskådade jag henne.. hon blev avslöjad när hon började busa omkring med sin bästa kanin... Hon ville ju bara ha sällskap! Snark. Det är vad man får när man är klantig och låter hundar äta skit, och när man försöker fixa det igen. Stånk.

När Trev for på jobbet strax före sju så fick hon komma in på golvet i vårt sovrum, och det gick alldeles ypperligt. Båda snarkade på till strax före nio då Trev ringde.

På tal om Trev.. han är så gullig.. Han väckte mig i morse.. och gav mig en ny mobil =))) Min nyaste Ericsson hamnade ju i en toalett i maj  när jag kutade till en tenta (har jag ens skrivit om det?) så sen dess har jag haft min gamla Nokia.
Nu har jag iaf en fin
Nokia 6300, och den är liten, tunn och lätt..och har ändå allt som jag vill ha i en mobil =)
2 MP kamera, bluetooth, radio, mp3 spelare, etc etc.. mycket glad är jag =)

Så här ser den då ut..(den ser större/tjockare ut än vad den är..)
image37

Så nu sitter jag här på soffan, med en sovande hund, och ett värkande huvud. Jag är så jädra trött, men borde ta och fixa lite här hemma, för Alex berättade nämligen en "secret" igår.. att det är ett party hemma hos mig idag. Där ser man.. man kan ju inte göra ungarna besvikna.. =)
Tror däremot inte att vi kommer att göra nåt speciellt ikväll. Känner inte ens för att gå ut och käka middag.. vi får ta det till helgen istället, och jag tror att Trev kommer nappa på mitt förslag =)

Tror däremot att jag ska fixa mig en kopp kaffe först, och se om jag vaknar till liv.. annars kommer det här bli en MYCKET lång dag..

kramar

Förresten.. anledningen till att jag inte skrivit nå i bloggen på flera dar är att hela min dator var FULL av virus. Trojan 3.2 eller vad det hette. Den som lyckats få in det i min dator kan dra åt helvete, för det var jädrat överallt, och det tog Declan 3 dar att fixa det..  då var det sagt.

Kommentarer
Postat av: Johan

stort grattis!!!! kramar

2007-09-03 @ 19:27:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback