Freitag

Fredag. Igen. Ruskigt vad veckorna springer iväg. Snart börjar ju skolan om!!
Hittade vårt nya schema på college hemsidan idag, och det ser inte FÖR hemskt ut måste jag säga. Inte första terminen iallafall. Fortfarande lediga onsdagar+ fredagar, och det ör ju skönt. FÅr man tid åt att skriva mina två jävla Thesis projekt !!! Det är så orättvist att vårt program måste skriva två, men det ska nog gå på nåt sätt.
Schemat LÄR ju ändras, det gör det alltid, och det är aldrig så bra som det ser ut, för vår sepe professor ska alltid hålla på att flytta våra lektioner, och då blir alltid schemat skitdåligt.

Men nu ser det ut som följer :
Måndag - 14.00 - 18.00
Tisdag-     12.00-18.00
Onsdag- LEDIG!!!
Torsdag-  09.00- 17.00
Fredag - LEDIG !!!
Ska dock bli spännande att se hur det slutar =)

Sov inte nå bra i natt. Ellie väckte mig kring halv ett, och var tvungen gå ut och pinka, och sen ville hon bara inte somna om. Efter ett tag slutade hon tjorva iallafall och jag somnade.
I morse när väckarn ringde så hittade vi henne på vårt sovrumsgolv, tuggandes på en sula från Trevs fina dyra skor. Oj Oj Oj.
Jag förstår fortfarande ine hur hon kom sig dit, men det viktigaste mitt i allt var nog trots allt att hon varit duktig och hållt sig från att gnaga på SKORNA, utan hållt sig till innersulan. Trev skulle nämligen på viktigt möte idag, och skorna var en viktig del av utstyrseln.. det var därför de stod i vårt rum.. Phu! Hon hade nog varit hemskt opopulär om hon attackerat skorna.
Nåväl.

På morgonen har jag slappat på soffan, som kompensation för icke existerande sömn och tidiga morgnar under hela mitt sommarlov.
Sen har jag plockat och fixat lite i köket, sparkat igång en maskin med disk, dammsugit och moppat golven, och nu sitter jaghär och väntar på att det ska torka så jag kan traska runt igen.

Om ungefär en timme kommer Mamen hit, och jag ska iväg på stan en sväng med henne, Alex och Sandra.
Det ska bli ku, även om jag inte är på "barn-humör", för Alex och Sandra kan man aldrig säga nej till =)

image35

<<----- Sandra på picknick i Spanien i juni

image36

<-----  Alex spelar fotboll i parken i påskas

Sen ikväll ska jag nog inte göra så mycket.. tror jag då inte iallafall.. Kanske fortsätta reda ut grejjer som ska kastas eller bosätta sig på vinden, och sen laga go middag och slappa =)

Imorgon ska vi eventuellt på galopptävlingar på banan bredvid oss,
The Curragh
Om det nu inte regnar, men det lär det ju göra. Eller, lite får det väl regna, men inget ösregn. nej tack. Då stannar Stin hemma. =)
Det var för övrigt kring den banan som vissa scener i Braveheart spelades in.. lite onödigt fakta =)

Igår var jag riktigt duktig, och städade och möblerade om i vårt kök. Det tog HELA dan!!! Jag fattar inte hur det kunde ta så länge, och jag kan ju erkänna att orken tröt i slutet, men det är ju kanske inte så konstigt iof, då jag kånkade möbler hit och dit, och kastade grejjer, och var en flitig besökare på vinden. Måste nog bli bättre på att slänga mer saker, för annars lär ju vinden bli full på en endaste gång =)

Sen så lagade jag min världsberömda lasagne som jag och Trev åt när han kom hem. Eller, Trev åt lasagne, men jag hade fullt upp med att mumsa i mig salladen jag gjort som tillbehör, så efter för många gurkor och tomater så orkade jag knappt nå lasagne. Haha. Antar att det var nyttigare så trots allt =)

Nä, nu ska jag hoppa i duschen, och göra mig klar tills "the gang" landar här, plus at jag måste nog släppa in min vovve, tycker jag hör henne krafsa vid dörren =)

Stin.


Kommentarer
Postat av: sussi

hej gumman! ville bara säga att jag träffade din bror ute i svängen i sthlm! haha! så han har flyttat till sthlm? kul! kram på dig! världen e liten.. vart du än dig vänder så står där en pitebo! haha!

2007-08-29 @ 10:24:35
Postat av: Danne

Hmm..Hur länge har du kvar eg. på din utb. Stina??

2007-08-29 @ 21:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback